قرص های لاغری و کافئین

جراح عروق دکتر دیوید اچ. استون از مرکز پزشکی Dartmouth-Hitchcock - همچنین یکی از اعضای انجمن جراحی عروق - توصیه های مهمی را به بزرگسالانی که نگران خطر سکته مغزی هستند ارائه می دهد: خواب ضعیف یکی از عواملی است که می تواند منجر به سکته شود. سکته.

استون توضیح داد: «تحقیقات نشان می‌دهد که کمتر از شش ساعت در شب، خطر علائم سکته مغزی را در میان افراد میانسال تا مسن‌تر که وزن طبیعی و خطر آپنه انسدادی خواب داشتند، چهار برابر افزایش می‌دهد.» کمبود خواب باعث افزایش التهاب، فشار خون و ترشح برخی هورمون‌ها می‌شود که واکنش استرس بیشتری ایجاد می‌کند که خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

استون برای استراحت بهتر وسایل خواب زیر را پیشنهاد می کند:

• برای داشتن حداکثر حمایت از ستون فقرات و بدن و همچنین سهولت حرکت از یک تخت راحت و سفت استفاده کنید. برای افرادی که درد مزمن را مدیریت می کنند، یک تخت آب گرم، تخت هوا یا تشک فوم، یک پتوی برقی یا یک پد تشک با حرارت کم یا یک پد تشک پشمی که گرما را تامین می کند، در نظر بگیرید. همه گزینه ها به ویژه برای شب های خنک یا مرطوب مفید هستند.

• به خاطر داشته باشید که دمای بالای 75 درجه یا کمتر از 54 می تواند خواب را مختل کند. محققان اتاق‌های سردتر را به جای گرم‌تر پیشنهاد می‌کنند. در صورت لزوم، از بخارساز یا مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا گرمای مرطوب به طور کلی منجر به خواب بهتر می شود. فضای اطراف تخت را خالی کنید، فقط وسایل ضروری را روی پاتختی قرار دهید.

• از مصرف مواد محرک مانند سیگار، قرص های لاغری و کافئین خودداری کنید.

• حداقل یک ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید زیرا تمایل دارند ریتم خواب را مختل کنند.

• قبل از خواب از داروهای ادرارآور اجتناب کنید. به جز مواردی که پزشک به شما توصیه کرده است که مایعات را افزایش دهید، قبل از به خواب رفتن میزان مصرف مایعات را کاهش دهید. همچنین سعی کنید درست قبل از خواب غذا نخورید، اما یک لیوان شیر خوب است.

• برای آرام شدن، فصلی از کتاب را بخوانید یا حمام آب گرم بگیرید. برای به خواب رفتن، تکنیک های حواس پرتی مانند شمارش معکوس یا نوارهای آرامش را امتحان کنید.

• هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و بیدار شوید. چرت بعد از ظهر قابل قبول است، اما از چرت زدن بعد از شام خودداری کنید.

• از روزهای آفتابی با گذراندن وقت در خارج از منزل برای تنظیم ساعت داخلی بدن خود لذت ببرید. در صورت امکان، در طول روز در همان زمان (نه قبل از خواب!) ورزش کنید.

• ساعت خواب خود را تنظیم مجدد کنید. هر روز یک ساعت زودتر یا دیرتر به رختخواب بروید تا زمانی که به ساعتی که می خواهید بخوابید برسید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.