جراح عروق در مرکز پزشکی

به گفته دیوید اچ استون، دکتر جراح عروق در مرکز پزشکی Dartmouth-Hitchcock و عضو انجمن جراحی عروق، خواب ضعیف یکی از عواملی است که می تواند منجر به سکته شود.
دکتر استون گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که کمتر از شش ساعت در شب، خطر علائم سکته مغزی را در میان افراد میانسال تا مسن‌تر که وزن طبیعی داشتند و خطر آپنه انسدادی خواب پایینی داشتند، چهار برابر افزایش می‌دهد.» کمبود خواب باعث افزایش التهاب، فشار خون و ترشح برخی هورمون‌ها می‌شود که واکنش استرس بیشتری ایجاد می‌کند که خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
نکاتی برای خواب خوب:
* یک تخت راحت و محکم برای حمایت از ستون فقرات و بدن و سهولت حرکت تهیه کنید. افراد مبتلا به درد مزمن می توانند از یک تخت آب گرم، تخت هوا یا تشک فوم استفاده کنند. یک پتوی برقی یا تشک روی حرارت کم یا یک پد تشک پشمی که گرما را تامین می کند برای شب های خنک یا مرطوب مفید است.
* دمای بالاتر از 75 درجه یا کمتر از 54 خواب را مختل می کند. محققان اتاق‌های سردتر را به جای گرم‌تر پیشنهاد می‌کنند. در صورت نیاز از دستگاه بخور یا مرطوب کننده استفاده کنید زیرا گرمای مرطوب منجر به خواب بهتر می شود. فضای خالی اطراف تخت را خالی کنید و فقط وسایل ضروری را روی میز خواب قرار دهید.
* از مصرف محرک هایی مانند سیگار، قرص های لاغری و کافئین خودداری کنید.
* یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید زیرا ریتم خواب را مختل می کنند.
* از مصرف دیورتیک ها قبل از خواب اجتناب کنید. مگر اینکه پزشک به شما توصیه کند مایعات را افزایش دهید، قبل از خواب آنها را کاهش دهید. خوردن قبل از خواب توصیه نمی شود. یک لیوان شیر گرم قبل از خواب قابل قبول است.
* برای آرام شدن، فصلی از کتاب را بخوانید یا حمام آب گرم بگیرید. برای به خواب رفتن، حواس پرتی را امتحان کنید. معکوس بشمارید یا نوارهای آرامش بخش را امتحان کنید.
* هر روز در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. چرت بعد از ظهر مجاز است، اما نه بعد از شام.
* در روزهای آفتابی بیرون بروید تا ساعت درونی بدنتان را تنظیم کنید. در طول روز در زمان مشخصی ورزش کنید اما نه قبل از خواب.
* ساعت خواب خود را تنظیم مجدد کنید. هر روز یک ساعت زودتر یا دیرتر به رختخواب بروید تا زمانی که به ساعتی که می خواهید بخوابید برسید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.